40 izgalmas könyvtári forgatókönyv fiataloknak – Táblajáték, képregényküldetés, nyomozás, vetélkedő, Geobook Catching, tabletek és robotika…
Tudtad, hogy a tinédzserek utálják, ha tiniknek, tinédzsereknek, kamaszoknak nevezzük őket? Az én könyvtáram projekt keretében erre is fény derült, ők mondták nekünk 🙂 Köszönik szépen, maximum fiataloknak szólítsuk őket, ha nagyon akarunk a korukra utalni 😉 A most következő “konyhakész”, adott könyvtári adottságokra és gyerekekre szabható foglalkozástervek kb. 10 éves kortól 14 éves korig alkalmazhatók.
Blogunkon Az én könyvtáram projekt mintaprogramjait bemutató sorozatot indítottunk, melyben ezúttal a fiatalokat megcélzó foglalkozás munkafüzeteit gyűjtjük össze.
Emlékeztetőül, az 1. rész: 6+1 kipróbált könyvtári foglalkozás ovisoknak
2. rész: 29 könyvtári foglalkozás kisiskolásoknak
Az alábbi kész munkafüzetek letölthetőek innen: http://www.azenkonyvtaram.hu/fejlesztes
Így válassz szűréssel foglalkozást a Mintaprogramok keresőjében:
- Keresd fel a fenti honlapot
- A bal oldalon a Célcsoport lenyíló ablakban kattintással válaszd ki a “tini” feliratot
- Már láthatod is mind a 38(!) foglalkozás forgatókönyvét
- További szűrést is érdemes beállítanod, ezt a Célcsoport mező felett, a Fejlesztési irányok lenyíló menüjében teheted meg. Választhatók: Digitális írástudás, Olvasásfejlesztés, Könyvtárhasználat, Szövegértés – azaz e poszt alábbi csoportosítása
Mit is jelent a “mintaprogram” megnevezés pontosan?
Az én könyvtáram projekt interaktív, korszerű pedagógiai eszközök felhasználásával kidolgozott könyvtári foglalkozásai (ún. jógyakorlatok), melyek pedagógiai, módszertani háttérrel jöttek létre. A könyvtári mintaprogramok alkalmazásának legfontosabb célja a közoktatás támogatása.
Digitális írástudást fejlesztő munkafüzetek
- Behálózva
- Bűntény a könyvtárban – detektívjáték, a Mágnás Elza-gyilkosság és az adatbázisok ismerete
- Digitális történetmesélés LEGO Story Starterrel
- Digitális történetmesélés tabletek segítségével
- Fedezzük fel a NET-en az információt
- Könyvtár Geobook Catching
- Olvasási élmény feldolgozása a XXI. században
- QR-kód/játszma a könyvtárban Könyvtárhasználati óra másképp
- R2D2: a személyre szabott segítőtárs a digitális univerzumban
- Robotika
- T.E.S.L.A.-projekt – természettudomány a könyvtárban
- Védd magad! Önvédelem a neten
Olvasásfejlesztő foglalkozások
- Birodalmi vadászok
- HÉTKÖZNAPI HŐSÖK A KÖNYVTÁRBAN – napközis olvasótábor
- Időutazó
- IDŐVONAT olvasótábor
- Itt-Hon olvasótábor, tematikus hét helyismereti tartalmakkal
- Könyvsú-go! Válassz könyvet könnyen!
- Olvass Filuért!
- Védjük meg a grundot!
- Verslábaló – irodalmi séta
Könyvtárhasználat – másképp
- AZ ÓKORBA KEVEREDVE összefoglaló történelemóra
- Azt a betyárját! Irodalom, dráma, önismeret – nyomozás és tábor középiskolásoknak
- Képregényküldetés
- Kincsek a könyvtárban és a világhálón
- Kincskeresés a könyvtárban – rendhagyó (képző)művészeti foglalkozás
- Könyvtárba mentem, de honnan indultam?
- Legyél te is diákkönyvtáros!
- Mi leszel, ha nagy leszel?
- Ne félj babám, nem megyek világra… A nagy háború emlékezete
- Nem középiskolás fokon…
- Önként vakon – ismerkedés a könyvtárral látássérült olvasóink szemüvegén keresztül
- Sherlock Holmes nyomában könyvtárhasználati vetélkedő
- Védd az állatokat! Táblajáték
Szövegértés
- Az AZOLO- vírus terjesztése
- Pályát választok
- Régen volt! Hogy is volt?
- Varázsláda – barangolás a mesék birodalmában
A programfüzetek tartalma
I. A PROGRAMFÜZET ALAPADATAI
I.1. A program megnevezése
I.2. Fejlesztők
I.3. A program célja, célcsoportja
I.4. A program időtartama (óraszám)
I.5. A program során elsajátítandó kompetenciák
II. HASZNOS TUDNIVALÓK
II.1. A program megvalósításában való előrehaladás rendszere
II.2. A tanulást segítő eszközök
II.3. A program során alkalmazott módszerek
III. A PROGRAM TARTALMA
IV. A PROGRAM TANANYAGA
IV.1. A modul adatai
IV.1.1. Tanulási feladat
IV.1.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.1.3. Értékelés
IV.2. A modul adatai
IV.2.1. Tanulási feladat
IV.2.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.2.3. Értékelés
IV.3. A modul adatai
IV.3.1. Tanulási feladat
IV.3.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.3.3. Értékelés
IV.4. A modul adatai
IV.4.1. Tanulási feladat
IV.4.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.4.3. Értékelés
V. VÁRT EREDMÉNYEK
VI. ESZKÖZLISTA
VII. SZAKIRODALOM-JEGYZÉK
VIII. MELLÉKLETEK
A mintaprogramok alkalmazásában további módszertani segítségért fordulj bizalommal hozzánk!
Fodor Mónika és Csiszár Andrea
Az én könyvtáram projekt Csongrád megyei szaktanácsadói
Hamarosan folytatjuk a posztsorozatot, figyeld a blogot!
Teljes cikk az eseményről: Az én könyvtáram – Csongrád megyei workshop
Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek
„Az én könyvtáram”
EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001