Majdnem 40 izgalmas könyvtári forgatókönyv fiataloknak

Majdnem 40 izgalmas könyvtári forgatókönyv fiataloknak – Táblajáték, képregény küldetés, nyomozás, vetélkedő, Geobook Catching, tabletek és robotika…

Tudtad, hogy a tinédzserek utálják, ha tiniknek, tinédzsereknek, kamaszoknak nevezzük őket?! Az én könyvtáram projekt keretében erre is fény derült, ők mondták nekünk 🙂 Köszönik szépen, maximum fiataloknak szólítsuk őket, ha nagyon akarunk a korukra utalni 😉 A most következő “konyhakész”, adott könyvtári adottságokra és gyerekekre szabható foglalkozástervek kb. 10 éves kortól 14 korig alkalmazhatóak.

Blogunkon Az én könyvtáram projekt mintaprogramjait bemutató sorozatot indítottunk, melyben ezúttal a fiatalokat megcélzó foglalkozás munkafüzeteket gyűjtjük össze.

Emlékeztetőül, az 1. rész: 6+1 kipróbált könyvtári foglalkozás ovisoknak
2. rész: 29 könyvtári foglalkozás kisiskolásoknak

Az alábbi kész munkafüzetek letölthetőek innen: http://www.azenkonyvtaram.hu/fejlesztes 

Így válassz szűréssel foglalkozást a Mintaprogramok keresőjében:
  1. Keresd fel a fenti honlapot
  2. A bal oldalon a Célcsoport lenyíló ablakban kattintással válaszd ki a “tini” feliratot
  3. Már láthatod is mind a 38(!) foglalkozás forgatókönyvét
  4. További szűrést is érdemes beállítanod, ezt a Célcsoport mező felett, a Fejlesztési irányok lenyíló menüjében teheted meg. Választhatók: Digitális írástudás, Olvasásfejlesztés, Könyvtárhasználat, Szövegértés – azaz e poszt alábbi csoportosítása

    Mit is jelent a “mintaprogram” megnevezés pontosan?

    Az én könyvtáram projekt interaktív, korszerű pedagógiai eszközök felhasználásával kidolgozott könyvtári foglalkozásai (ún. jó gyakorlatok), melyek pedagógiai módszertani háttérrel jöttek létre. A könyvtári mintaprogramok alkalmazásának legfontosabb célja a közoktatás támogatása.

Így válassz szűréssel foglalkozást a Mintaprogramok keresőjében: Keresd fel a következő weboldalt. http://www.azenkonyvtaram.hu/fejlesztes A bal oldalon a Célcsoport lenyíló ablakban kattintással válaszd ki a “kisiskolás” feliratot Már láthatod is mind a 29 foglalkozás forgatókönyvét További szűrést is érdemes beállítanod, ezt a Célcsoport mező felett, a Fejlesztési irányok lenyíló menüjében teheted meg. Választhatók: Digitális írástudás, Olvasásfejlesztés, Könyvtárhasználat, Szövegértés – azaz e poszt fenti csoportosítása

Digitális írástudást fejlesztő munkafüzetek

  • Behálózva
  • Bűntény a könyvtárban – detektívjáték, a Mágnás Elza-gyilkosság és az adatbázisok ismerete
  • Digitális történetmesélés LEGO Story Starterrel
  • Digitális történetmesélés tabletek segítségével
  • Fedezzük fel a NET-en az információt
  • Könyvtár Geobook Catching
  • Olvasási élmény feldolgozása a XXI. században
  • QR-kód/játszma a könyvtárban Könyvtárhasználati óra másképp
  • R2D2: a személyre szabott segítőtárs a digitális univerzumban
  • Robotika
  • T.E.S.L.A.-projekt – természettudomány a könyvtárban
  • Védd magad! Önvédelem a neten

Olvasásfejlesztő foglalkozások

  • Birodalmi vadászok
  • HÉTKÖZNAPI HŐSÖK A KÖNYVTÁRBAN Napközis olvasótábor
  • Időutazó
  • IDŐVONAT Olvasótábor
  • Itt-Hon olvasótábor, tematikus hét helyismereti tartalmakkal
  • Könyvsú-go! Válassz könyvet könnyen!
  • Olvass Filuért!
  • Védjük meg a grundot!
  • Verslábaló – irodalmi séta

Könyvtárhasználat – Másképp

  • AZ ÓKORBA KEVEREDVE Összefoglaló történelem óra
  • Azt a betyárját! Irodalom, dráma, önismeret – nyomozás és tábor középiskolásoknak
  • Képregény küldetés
  • Kincsek a könyvtárban és a világhálón
  • Kincskeresés a könyvtárban – rendhagyó (képző)művészeti foglalkozás
  • Könyvtárba mentem, de honnan indultam?
  • Legyél Te is diákkönyvtáros!
  • Mi leszel, ha nagy leszel?
  • Ne félj babám, nem megyek világra… A nagy háború emlékezete
  • Nem középiskolás fokon…
  • Önként vakon – Ismerkedés a könyvtárral látássérült olvasóink szemüvegén keresztül
  • Sherlock Holmes nyomában könyvtárhasználati vetélkedő
  • Védd az állatokat! Táblajáték

Szövegértés 

  • Az AZOLO vírus terjesztése
  • Pályát választok
  • Régen volt! Hogy is volt?
  • Varázsláda – Barangolás a mesék birodalmában

A programfüzetek tartalma

I. A PROGRAMFÜZET ALAPADATAI
I.1. A program megnevezése
I.2. Fejlesztők
I.3. A program célja, célcsoportja
I.4. A program időtartama (óraszám)
I.5. A program során elsajátítandó kompetenciák
II. HASZNOS TUDNIVALÓK 
II.1. A program megvalósításában való előrehaladás rendszere
II.2. A tanulást segítő eszközök
II.3. A program során alkalmazott módszerek
III. A PROGRAM TARTALMA 
IV. A PROGRAM TANANYAGA
IV.1. A modul adatai
IV.1.1. Tanulási feladat
IV.1.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.1.3. Értékelés
IV.2. A modul adatai
IV.2.1. Tanulási feladat
IV.2.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.2.3. Értékelés
IV.3. A modul adatai
IV.3.1. Tanulási feladat
IV.3.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.3.3. Értékelés
IV.4. A modul adatai
IV.4.1. Tanulási feladat
IV.4.2. A tananyag és a feldolgozás részletes bemutatása
IV.4.3. Értékelés
V. VÁRT EREDMÉNYEK
VI. ESZKÖZLISTA 
VII. SZAKIRODALOM-JEGYZÉK 
VIII. MELLÉKLETEK

A mintaprogramok alkalmazásában további módszertani segítségért fordulj bizalommal hozzánk!

Fodor Mónika és Csiszár Andrea
Az én könyvtáram projekt Csongrád megyei szaktanácsadói

Hamarosan folytatjuk a posztsorozatot, figyeld a blogot!

Teljes cikk az eseményről: Az én könyvtáram – Csongrád megyei workshop

Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek
„Az én könyvtáram”
EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001

Be First to Comment

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük